Gå till innehåll
Mölndals Cykelklubb

Medlemsinfo

Nya medlemmar

Betala in medlems- och ev. licensavgifter till klubbens bankgiro 312-5788. Samma betalningsförfarande för årsvgiften gäller för befintliga medlemar. I samband med inbetalning ange följande uppgifter:

För- och efternamn
Födelsedatum (år-månad-dag samt 4 sista sifforna)
Tävlingsklass för dig som vill ha tävlingslicens
Vilket typ av medlemskap (se nedan)

Medlemsavgift:

Barn upp till 9 år 300 kr
Ungdomar 10 - 18 år 400 kr
Vuxna från 19 år 500 kr
Familj 800 kr

Stödmedlem 200 kr

Betalning oss tillhanda senast 1 mars eller i samband med medlemsansökan.

Vad ingår i medlemsavgiften för aktiva?

• Medlemskap i en av Sveriges mest framgångsrika föreningar; Mölndals
    CK
  • Tränarledd träning 1-3 ggr/vecka beroende på ålder, årstid.
  • Startavgifter se tävlingsbestämmelser.
  • Möjlighet att delta på träningsläger till reducerat pris i Mölndals’s
    regi
  • Möjlighet att hyra klubbstugan för ett förmånligt pris
  • Möjlighet att låna cykel. Lån sker efter överenskommelse med styrelsen.
  • Rösträtt på årsmötet

Vad ingår i medlemsavgiften för stödmedlemmar?

• Som stödmedlem är du fullvärdig medlem i Mölndals CK, rösträtt på
    årsmöte och möjlighet att aktivt delta och påverka föreningens verksamhet.

Riktlinjer till medlemmar i Mölndals CK.

Medlemmarnas stöd är viktig och som medlem till föreningen så förväntas det att följande uppfylls:

• Tjänstgöra som funktionär* vid minst två tillfällen/år. Det är här möjligt att skicka en vän, släkting eller annan familjemedlem då man anger den ktives namn och födelseår vid funktionärsanmälan till varje evenemang. Fuktionärsanmälan kontrolleras för att undvika att samma personer skall behöva närvara vid flertalet tillfällen. Bra att veta är att föreningens evenemang är en viktig inkomstkälla för klubben.
  • Se till att barnet kommer i tid till träning och tävling och med rätt utrustning.
  • Prata direkt med tränare om eventuella åsikter gällande träningen eller tävlingar, tänka på att inte göra det inför barnen och inte i direkt anslutning till träning och tävlingar.
  • Ta del av informationen som kommer från föreningen och publiceras på hemsidan och utskick via mail.
  • Klubben erbjuder olika utbildningar som är viktigt för föreningens fortsatta verksamhet och vi önskar att du som medlem anmäler dig i den mån det går.
  • Närvara vid föräldramöten som föreningen anordnar.
  • Betala medlemsavgiften i tid.

*Att vara funktionär kan bl.a. innebära att sälja fika, vara flaggvakt, ta hand om nummerlappsutdelning m.m.

Licensavgifter:
Alla som tränar med klubben bör söka licens och alla som vill tävla skall söka licens. Alla aktiva beställer och betalar sin licens på www.swecyclingonline.se

Publicerad: 2022-12-29

Senast uppdaterad: 2022-12-29